متاورس

رقابت اپل و متا در سال 2022 در بازار متاورس

()

اپل و متا که در حال ورود پر شور و جنجالی به دنیای متاورس هستند و عمده تمرکز و امکانات را روی این فضا گذاشتند، طبق پیش‌بینی‌ها در سال 2022 شاهد رقابت جنجالی این دو شرکت در بازار خواهیم بود.

«جین مانستر» تحلیل‌گر شرکت Loup Ventures در پیش‌بینی‌ جدید خود برای سال 2022 به دوئل احتمالی اپل و متا در دنیای متاورس اشاره کرده است. در بین شرکت‌های فناوری، فیسبوک با تغییر نام جنجالی ‌اش به متا بیشترین اصرار را بر آینده این صنعت دارد. در حالی که اپل با استفاده از محبوبیت برند خود به راحتی دارد این بازار شده.

جین مانستر گفته است «باور داریم که در نهایت احتمال عرضه خانواده‌ای از محصولات [متاورسی] توسط اپل بالاست و شاید در سال 2022 نمونه اولیه این دستگاه‌ها را ببینیم. عینک‌های واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی می‌توانند روشی مناسب برای ورود اپل به متاورس باشند، جایی که می‌توانیم عمیق‌تر وارد جهان‌های دیجیتال شده و بازی و کار کنیم.»

ساخت هدست متاورس توسط اپل و فیسبوک


 متاورس در طی سال‌های آینده به احتمال قوی عمدتا حالت دو بعدی خواهد داشت، اما مانستر بر این عقیده است که سرانجام وارد دنیای سه بعدی خواهیم شد. اپل و فیسبوک در رقابت با یکدیگر تلاش می‌کنند تا مقرون به صرفه‌ترین و راحت‌ترین هدست‌هایی را به بازار عرضه نمایند که دنیای متاورس با آن‌ها قابل تجربه کردن باشد.

این تحلیل‌گر گفته است اپل احتمالا در 2022 در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل پیش‌نمایش یک هدست واقعیت ترکیبی را به نمایش می‌گذارد. امکان عرضه این دستگاه قبل از سال 2023 رخ نخواهد داد. مدتی است شایعاتی درباره دستگاه‌های واقعیت افزوده، واقعیت ترکیبی این شرکت به گوش می‌رسد همچنین قابلیت‌های بسیار متنوعی را مطرح می‌کنند. از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به اپل گلس اشاره کرد که احتمالا دستگاهی شبیه عینک‌های معمولی است که به همراه آیفون استفاده می‌شود.

این پست چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تاکنون امتیازی ثبت نشده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید