تعرفه پشتیبانی شبکه

پشتیبانی شبکه‌ های کامپیوتری

به‌منظور تعیین تعرفه پشتیبانی شبکه سازمان شما، در ابتدا متخصصان شبکه امن نگار پارتاک به صورت رایگان از مجموعه بازدید و تجهیزات و نیازهای شبکه را بررسی می‌کنند .

بعد از جلسه حضوری با کارفرما و تشخیص نیازها و انتظارات ازپشتیبانی شبکه، پیش‌فاکتور پشتیبانی شبکه از جانب پیمانکار ارسال می‌گردد.

بسیاری از سازمان‌ها، شرکتها همچنین آموزشگاه‌ها در سطح شهر اصفهان موجود است برای این سازمان‌ها وجود یک شبکه از الزامات است.

وجود شبکه کامپیوتری در سیستم یک سازمان احتمال خرابی و اختلال در سازمان را بوجود می‌آورد.

احساس نیاز به پشتیبان شبکه‌های کامپیوتری برای ارائه خدمات پشتیبانی نرم‌افزاری و سخت افزاری کاملا حس می شود.

از این رو باید با تعرفه قرارداد پشتیبانی شبکه و همچنین خدماتی که باید به کارفرما توسط شرکت پشتیبان شبکه ارائه شود به خوبی آشنایی داشته باشید.

پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری

حقوق یک کارشناس متخصص در شبکه چقدر می‌باشد؟

به طور میانگین حقوق خالص یک کارشناس پشتیبان شبکه تمام وقت چیزی بین 2.500.000 تا 2.700.000 است. برای استخدام متخصص علاوه بر این مبلغ هزینه‌های  دیگری نیز وجود دارد، مثل هزینه‌ی مالیات، بیمه، عیدانه، سنوات. 

میتوانید از فرمول زیر برای محاسبه‌ی حقوق کارشناس شبکه استفاده کنید: 1.6* حقوق خالص دریافتی = حقوق نهایی بنابراین کارشناسی که درامد ماهیانه‌ی آن 3.000.000 تومان است، حقوق نهایی‌اش برابر با 4.800.000 خواهد بود

هزینه‌ی خدمات پشتیبانی شبکه ؟؟

هزینه‌ی خدمات پشتیبانی شبکه ؟؟

بهتر است بدانید که اکثر شرکت‌های پشتیبانی شبکه در تماس تلفنی نرخ تعرفه را اعلام نمی‌کنند. بلکه ابتدا محیط کار، تجهیزات و نیاز شما را بررسی کرده و باتوجه به آن قیمت گذاری انجام می‌شود اغلب اوقات هزینه همکاری به صورت  توافقی بین دو طرف تعیین می‌گردد.

با این حال اگر همچنان بدنبال ذهنیتی از مبالغ هستید، در ادامه به نتیجه بررسی چندین شرکت‌ و سایت‌ میپردازیم:

بنا به بررسی های که در این مورد انجام دادم، حقوق هر فرد تیم پشتیبانی برای 1 ساعت کار، میانگین 60 الی 150 هزار تومان است.
این اختلاف قیمت بسته به نوع خدمات انجام شده برای کارفرما متغییر است. ممکن است این مبلغ کمتر و یا بیشتر شود.

عوامل تاثیرگذار در قیمت خدمات پشتیبانی شبکه

قیمت پشتیبانی شبکه و تعرفه آن به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله عواملی مثل متراژ محل مورد نظر، تجهیزات مورد نظر، زمان اجرای راه اندازی شبکه که در ادامه به تمامی موارد تاثیرگذار میپردازیم :

تعداد تجهیزات شبکه​

تعداد کامپیوترها، پرینترها، سرورها و سایر تجهیزات سخت افزاری که نیاز به پشتیبانی دارند در قیمت گذاری خدمات پشتیبانی شبکه تاثیرگذار است.

تعداد مراجعه​ پشتیبان شبکه

دفعات مراجعه کارشناس شبکه در زمانبندی مشخص شده بسته به نیاز کارفرما متفاوت است. این تعداد مراجعه و زمان حضور کارشناس در محل از عوامل اصلی مؤثر در هزینه پشتیبانی شبکه است.

پیچیدگی سخت‌افزاری شبکه​

انواع سیستم های که در شبکه بکارگرفته شده است حائز اهمیت است. تعداد کارشناسان به فعال در پروژه و میزان تخصص و تجربه در هزینه های پشتیبانی شبکه تاثیرگذار است.

نرم‌افزارهای موجود در شبکه​

سرویس‌ها و نرم افزارهای تحت شبکه و میزان حساسیت آنها مانند فایروال‌‌های نرم‌افزاری، اکتیودایرکتوری، DHCP، مجازی‌سازی سرور و کلاینت، سرویس‌ مانیتورینگ، هر کدام نیازمند متخصص اختصاصی و صرف زمان است که سبب افزایش هزینه‌های پشتیبانی شبکه می‌شود.

مسافت

موقعیت مکانی سازمان و فاصله تا محل کارشناس شبکه، مسافتی که باید طی شود با عنوان هزینه‌های رفت‌وآمد بر قیمت پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری تاثیر دارد.

نحوه ارائه خدمات پشتیبانی​ شبکه

نحوه ارائه خدمات پشتیبانی شبکه که به دو صورت حضوری و غیرحضوری است. در مورد غیرحضوری بدلیل اینکه کارشناس در محل حضور ندارد و زمان کمتری صرف می‌شود، هزینه کمتری برای کارفرما دارد.

قیمت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

در حوزه خدمات پشتیبانی شبکه به دلیل پیچیدگی و تعدد خدمات و جزئیات، هزینه‌ها و تعرفه‌های مختلفی برای ارائه پشتیبانی شبکه وجود دارد. به این دلیل شاهد قیمت‌های متنوعی با اختلاف زیاد هستیم.

قیمت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری
تعرفه قرارداد پشتیبانی شبکه شرکت امن نگار

تعرفه قرارداد پشتیبانی شبکه شرکت امن نگار

تعیین تعرفه قرارداد پشتیبانی شبکه به صورت از پیش تعیین شده کاری ناممکن و غیرحرفه‌ای است. زیرا هر شبکه‌ای خصوصیات و نیازهای متفاوتی دارد که مستلزم بازدید متخصص قبل از اعلام قیمت است. 

تاکید میکنم اعلام تعرفه قرارداد پشتیبانی شبکه یک سازمان توسط متخصص پس از بازدید و بررسی و جلسه حضوری با کارفرما صورت می‌گیرد.