آیفون ۱۵ پرو درگاه فیزیکی سیم‌کارت نخواهد داشت

آیفون ۱۵ پرو درگاه فیزیکی سیم‌کارت نخواهد داشت

()

یک رسانه برزیلی ادعا کرده آیفون ۱۵ پرو که قرار است سال ۲۰۲۳ عرضه گردد، نخستین گوشی اپل است که بدون درگاه فیزیکی سیم‌کارت به بازار می‌آید.

اپل اغلب ایده‌های عجیبی را برای تولید و عرضه محصولات خود در نظر می‌گیرد که معمولاً هم در ابتدای کار با انتقادات زیادی همراه می‌شود.  در حالی که مدل‌های اخیر آیفون از اسلات فیزیکی نانو سیم‌کارت و یک eSIM (سیم کارت الکترونیکی) بهره می‌برند، نشریه برزیلی «Blog do iPhone» در گزارش خود ادعا می‌کند که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو داری دو eSIM برای حفظ قابلیت دو سیم کارتی خود خواهند بود.

با این قابلیت، کاربران می‌توانند در گوشی آیفون خود از خدمات دو خط متفاوت استفاده نمایند در شرایطی مانند مهاجرت یا مجزا بودن خط شخصی و تجاری. حتی اگر این شایعه درست باشد، اپل موظف خواهد بود تا گوشی خود را همچنان در کشورهایی که از سرویس eSIM پشتیبانی نمی‌کنند، به همراه اسلات فیزیکی سیم‌کارت عرضه نماید.

حذف قسمت سیم‌کارت همچنین می‌تواند مقاومت این دستگاه را در برابر آب را بیشتر کند. طبق شایعات اخیر، به نظر می‌رسد اپل در نظر دارد در آینده یک آیفون بدون پورت را روانه بازار کند و عدم وجود اسلات سیم‌کارت می‌تواند قدم بزرگی در راستای طراحی یکپارچه گوشی‌های این شرکت باشد.

در گزارش‌ها دیگری نیز عنوان شده که آیفون ۱۴ پرو احتمالا با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و ۸ گیگابایت رم معرفی خواهد شد و این گوشی به جای بریدگی فعلی (ناچ) از روزنه مخصوص دوربین سلفی مانند گوشی‌های اندرویدی بهره خواهد برد. باید دید کوپرتینویی‌ها سرانجام چه برنامه‌هایی برای نسل آینده گوشی‌های‌ خود دارند.

 

این پست چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تاکنون امتیازی ثبت نشده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید