سیستم های حفاظتی و نظارتی

سیستم های حفاظتی نظارتی چیست و چه کاربردی دارند؟

امروز میخواهیم درباره سیستم های حفاظتی نظارتی که متشکل از دوربین  مدار بسته، دزدگیر و دستگاه های حضور غیاب است که محیطی امن و منظم برای شما فراهم میکند بپردازیم:

دوربین مداربسته چیست ؟دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته چیست ؟

دوربین‌ مداربسته(CCTV)  دسته ای از دوربین‌ها هستند که اغلب برای نظارت بر فضای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند و نسبت به شرایط محیط انواع مختلفی دارند. این دوربین‌ها به دو دسته دوربین‌های آنالوگ، دوربین‌های دیجیتال یا دوربین‌های تحت شبکه تقسیم می‌شوند.

دوربین مداربسته برای ذخیره و نگهداری تصاویر به فضای ذخیره سازی نیاز دارند که خود به سه دسته اصلی DVR ،NVR  و Cloud تقسیم می‌شوند.

ویژگی های مختلفی وجود دارد که یک سیستم نظارت تصویری خوب را تشکیل می‌دهد، از جمله نوع دوربین، کیفیت تصویر، عملکرد دوربین و تشخیص حرکت. این امکانات به کسب وکار و نیازهای شما بستگی دارد. که در مقالات بعدی به طور مفصل به آن می‌پردازیم.

دزدگیر چیست و چه کاربردی دارد ؟

سیستم اعلام سرقت یا دزدگیر دستگاهی است که در مواقع عبور از حریم خصوصی یا شکستن قفل به صدا در می‌آید و ورود غیر قانونی را اطلاع می‌دهد.

 از نظر فنی دزدگیر یک کیت شامل پنل مرکزی، آژیر و حسگر است. سیستم آلارم توسط پنل مرکزی کنترل می‌شود که مسولیت تلفن زدن و ارسال پیامک را دارد. حسگرهای دزدگیر بسیار مقاوم است و مهمترین آنها حسگرهای حرکتی، مگنت درب، حسگر لرزش یا ضربه و سنسور دود هستند .

دزدگیرهای موجود از لحاظ ظاهری در انواع و اشکال مختلفی موجود هستند، ولی در واقع همه آنها دارای ساختار مشترکی می‌باشند.

دزدگیر چیست و چه کاربردی دارد ؟
دستگاه حضور و غیاب چیست و چه کارایی دارد ؟

دستگاه حضور و غیاب چیست و چه کارایی دارد ؟

سیستم حضور و غیاب دستگاهی است که برای ثبت ورود و خروج پرسنل در سازمان های خصوصی، دولتی و کارخانجات با هر تعداد پرسنل به کار می‌رود.

دستگاه حضور و غیاب در مدل های کارتی، اثر انگشتی، دوربین دار و تشخیص چهره موجود می باشند،که بمنظور کنترل ورود و خروج پرسنل مورد استفاده قرار می گیرد و به مدیران کمک می کند تا کلیه زمان‌‌های ورود و خروج، ماموریت، مرخصی، اضافه کار و کسر کار را کنترل کنند و در پایان هر ماه گزارش کاملی از وقایع طول ماه برای هر پرسنل به صورت مجزا و یا کلی در اختیار داشته باشند که این امر میتواند تاثیر بسزائی در پرداخت حقوق منصفانه داشته باشد.